Established in 2006 as a Community of Reality

Welcome to the Neno's Place!

Neno's Place Established in 2006 as a Community of Reality


Neno

I can be reached by phone or text 8am-7pm cst 972-768-9772 or, once joining the board I can be reached by a (PM) Private Message.

Join the forum, it's quick and easy

Established in 2006 as a Community of Reality

Welcome to the Neno's Place!

Neno's Place Established in 2006 as a Community of Reality


Neno

I can be reached by phone or text 8am-7pm cst 972-768-9772 or, once joining the board I can be reached by a (PM) Private Message.

Established in 2006 as a Community of Reality

Would you like to react to this message? Create an account in a few clicks or log in to continue.
Established in 2006 as a Community of Reality

Many Topics Including The Oldest Dinar Community. Copyright © 2006-2020


    Guardian: Saudi Arabia has established the island and demanded its closure is ridiculous

    Rocky
    Rocky
    Admin Assist
    Admin Assist


    Posts : 268659
    Join date : 2012-12-21

    Guardian: Saudi Arabia has established the island and demanded its closure is ridiculous Empty Guardian: Saudi Arabia has established the island and demanded its closure is ridiculous

    Post by Rocky Mon 26 Jun 2017, 2:45 am

    Guardian: Saudi Arabia has established the island and demanded its closure is ridiculous


    Release Date: 2017/6/26


    [Where - Continue]
    Saudi Arabia has played a role in the founding of Qatar's Al-Jazeera television channel, which is demanding that it be shut down today, The Guardian reported.
    "The Saudi role in the success of Al-Jazeera," she said, "is that Saudi Arabia's demand to close Al-Jazeera is ridiculous, as it played an important and fundamental role in establishing the channel without any intention."
    The newspaper added that the Kingdom of Bahrain participated in the launch of Arabic television service in the first time in the mid-nineties of the last century, which began in London to provide services to viewers in the Arab world.
    The newspaper pointed out that the service did not last long as Riyadh did not accept the high ceiling of freedom to deal with the news and topics practiced by the service at the time, and objected repeatedly and each time the objection is increasing violent until he reached an explicit decision from the Saudi government at the time to prevent the financing of the channel financially , And the withdrawal of the badge of transmission from the satellite, according to the agreement, which led to the closure of the service.
    The newspaper says that at the same time, Qatar was making a great effort to launch Al-Jazeera amid suffering in the shortage of staff of professional and trained staff, but the decision of Riyadh to close the Arab service to the BBC provided the required crew in the blink of an eye.
    She explained that Doha got about 150 members of the BBC crew once the decision to close the service, including prominent prostitutes and journalists and technicians at the highest level, which led to the launch of Al Jazeera in September 1996.
    The newspaper adds that this team brought with him to the island a wide experience of professional ethics known by the BBC, including balance and neutrality and credibility in the provision of the news item.
    The newspaper concludes that it is certain that if Riyadh did not submit the closure of the BBC's first service, Qatar would not be able to establish the island and launch its huge project, which brought it more strength and influence on the international scene.

    https://translate.google.com/translate?depth=1&hl=en&ie=UTF8&prev=_t&rurl=translate.google.com&sl=auto&tl=en&u=http://www.alliraqnews.com/modules/news/article.php%3Fstorytopic%3D41%26storyid%3D21752

      Current date/time is Tue 23 Apr 2024, 2:08 am